Kryteria ocen z religii

Kryteria ocen z religii:

OCENĘ NIEDOSTATECZNĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY

– nie opanował podstawowych pojęć religijnych,

– nie prowadził zeszytu,

– nie wykazuje się znajomością podstawowych modlitw,

– wyraża lekceważący stosunek do przedmiotu,

– dobrowolnie opuszcza lekcje religii,

– inne uwarunkowania indywidualne ucznia wskazują na ocenę niedostateczną.

OCENĘ DOPUSZCZAJĄCA OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY

– opanował podstawowe pojęcia religijne,

– w zeszycie ucznia występują braki w notatkach i pracach domowych w stopniu powyżej 50%,

– posiada problemy ze znajomością pacierza i podstawowych prawd  katechizmowych,

– biernie zaznacza swój udział w katechezie.

OCENĘ DOSTATECZNĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY

– opanował łatwe, całkowicie niezbędne wiadomości,

– wykazuje dostateczną znajomość pacierza oraz prawd katechizmowych,

– w zeszycie ucznia występują braki w notatkach i pracach domowych,

– ma poprawny stosunek do przedmiotu

OCENĘ DOBRĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY

– uczeń opanował wiedzę religijną w swoim zakresie edukacyjnym na poziomie dobrym,

– uzyskuje postępy podczas prowadzonych zajęć,

– w zeszycie posiada wszystkie notatki i prace domowe,

– podczas lekcji posiada określone pomoce,

– jest zainteresowany przedmiotem,

– postawa ucznia nie budzi wątpliwości,

OCENĘ BARDZO DOBRĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY

 – uczeń opanował wiedzę religijną w swoim zakresie edukacyjnym na poziomie bardzo dobrym,

– wzorowo prowadzi zeszyt i odrabia prace domowe,

– aktywnie uczestniczy w lekcjach religii,

– jego stosunek do przedmiotu nie budzi zastrzeżeń,

– wykazuje inne osiągnięcia indywidualne zasługujące na ocenę bardzo dobrą.

OCENĘ CELUJĄCĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY

– uczeń spełnia wymagania określone w zakresie oceny bardzo dobrej,

– uczeń opanował pełny zakres wiedzy, postaw i umiejętności, określony poziomem nauczania religii,

– angażuje się w prace pozalekcyjne np. gazetki religijne, pomoce katechetyczne, uczestniczy w olimpiadach i konkursach wiedzy religijnej,

– jego pilność i systematyczność, zainteresowanie, stosunek do przedmiotu nie budzą zastrzeżeń,

– posiada inne osiągnięcia indywidualne zasługujące na ocenę celującą.